مزایای وقفه در نشستن طولانی مدت برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1

23 نوامبر 22018- ما در محل کار می نشینیم، در خانه نشسته ایم، در ماشین نشسته ایم، برای غذا خوردن نشسته ایم و اکثر زمان استراحتمان در مقابل تلویزیون در حالت نشسته سپری می شود. واضح است که ما بسیاری از زمان زندگی مان را در حالت نشسته بسر می بریم.اما، تعداد زیادی از تحقیقات جدید تایید کرده اند، که این نشستنهای طولانی مدت برای سلامتی ما مضر است.
یکی از مواردی که محققان متوجه شده اند این است که نشستن طولانی مدت با پایداری قند خون بالا ارتباط دارد که با گذشت زمان می تواند به ایجاد عوارض مرتبط با دیابت کمک کند.
تا به امروز بیشتر تحقیقات در مورد نشستن و دیابت، بر دیابت نوع 2 متمرکز بوده اند، اما مطالعه ی جدید پروفسور David Dunstan، رئیس آزمایشگاه فعالیت های فیزیکی در موسسه دیابت و قلب Baker، بر روی تاثیر وقفه ی مکرر در زمان نشستن بر بهبود کنترل دیابت در افراد مبتلا به دیابت نوع 1، متمرکز است.

پروفسور Dunstan گفت: بسیاری از تحقیقات درباره تاثیر نشستن طولانی مدت بر افراد مبتلا به دیابت بر دیابت نوع 2 متمرکز بوده است، اما ما می خواهیم تاثیر وقفه در نشستن را در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 بررسی کنیم. یکی از چیزهایی که ما می دانیم این است که در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ، نشستن طولانی مدت می تواند سبب هایپرگلایسمی بیش از حد پس از صرف غذا شود. این موضوع می تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 نیز بطور مشابه وجود داشته باشد، اما هیچ پژوهشی در این مورد انجام نشده است.
او افزود: ما می خواهیم ببینیم که آیا افراد مبتلا به دیابت نوع 1 می توانند با کاهش زمان نشستن، مدیریت قند خون خود را بهبود ببخشند.ما در حال تلاش برای یافتن مداخلات مبتنی بر شواهد در محل کار هستیم که از افراد مبتلا به دیابت نوع 1 حمایت کنند.این مداخلات می توانند مجموعه ای از تمرین های سبک مانند راه رفتن سریع در محیط کار و یا ورزش های مقاومتی ساده مانند اسکوات و بلند شدن روی پنجه ی پا در پشت میز باشند. من می خواهم از انجمن دیابت استرالیا برای حمایت ارزشمند آنها تشکر کنم.

منبع:

https://www.diabetesaustralia.com.au/news/15555?type=research